Krzeczyn Wielki w ogólnopolskim projekcie reformy edukacji
Szkoła Podstawowa im. Marii Konopnickiej w Krzeczynie Wielkim zyskała możliwość uczestnictwa w ogólnopolskim programie prowadzonym przez Instytut Badań Edukacyjnych (IBE), zatytułowanym „Moc relacji w Edukacji – łączymy, aby zmieniać”. Inicjatywa ta ma na celu opracowanie i wdrożenie nowatorskich modeli współpracy między kuratorium, szkołami, nauczycielami oraz rodzicami, co ma przyczynić się do lepszego funkcjonowania systemu edukacji.
Rola Ambasadora Reformy
Placówka w Krzeczynie Wielkim jest jedną z jedenastu wybranych szkół na Dolnym Śląsku, które uczestniczą w tym prestiżowym projekcie. Dyrektorzy tych szkół pełnią funkcję Ambasadorów Reformy, co wiąże się z kilkoma kluczowymi zadaniami. Przede wszystkim, szkoły te mają za zadanie testować nowoczesne rozwiązania edukacyjne w codziennej praktyce, a także współpracować z wizytatorami z Kuratorium Oświaty we Wrocławiu w celu poprawy komunikacji. Kolejnym ważnym aspektem jest tworzenie materiałów edukacyjnych, które wzbogacą ogólnodostępne Repozytorium Wiedzy IBE. Dyrektorzy uczestniczą również w specjalistycznych szkoleniach i warsztatach, które pozwalają na rozwijanie umiejętności zarządzania zmianą.
Mini-pilotaż jako kluczowy element projektu
W ramach projektu w Krzeczynie Wielkim realizowany jest mini-pilotaż, który stanowi centralny punkt testowania wprowadzanych zmian. Temat projektu wybrany przez uczniów i nauczycieli brzmi: „Przetrwamy!”, koncentruje się on na rozwijaniu zdolności przetrwania, kreatywności oraz współpracy wśród uczniów. Wyniki oraz materiały wypracowane podczas tygodnia projektowego zostaną przesłane do IBE do dnia 10 grudnia, co pozwoli na ich dalszą analizę i wykorzystanie.
Zaangażowanie rodziców w proces zmian
Ważnym elementem projektu jest również badanie opinii rodziców, które odbywa się w terminie od 28 listopada do 7 grudnia. Ankieta skierowana do rodziców i opiekunów ma na celu zebranie informacji dotyczących ich postrzegania szkoły, oceny wprowadzanych zmian oraz identyfikacji obaw i potrzeb związanych z reformą. Zebrane dane będą kluczowe dla Instytutu Badań Edukacyjnych, gdyż umożliwią uwzględnienie opinii społeczności lokalnych przy planowaniu dalszych etapów reformy.
Szkoła jako ośrodek aktywności edukacyjnej
Dzięki udziałowi w projekcie, szkoła w Krzeczynie Wielkim staje się nie tylko miejscem nauki, ale także ważnym ośrodkiem wymiany doświadczeń na poziomie krajowym. Inicjatywa ta pozwala na dzielenie się zdobytymi doświadczeniami i wiedzą z innymi placówkami, co przyczynia się do ogólnego rozwoju edukacji w Polsce. To niezwykle ważne przedsięwzięcie, które pokazuje, jak istotna jest współpraca i zaangażowanie wszystkich stron w procesie edukacyjnym.
Źródło: Urząd Gminy w Lubinie

Szkolenie z ochrony ludności w Ścinawie: jak skutecznie reagować na kryzysy?
Krzeczyn Wielki w ogólnopolskim projekcie reformy edukacji
Bilety na koncert JUCHO dostępne od jutra!
Szybka akcja policji w Lubinie: odzyskano skradzioną Toyotę, trzech sprawców w areszcie